نشست تخصصی کیفی و ساخت داخل موتورسیکلت ایران و چین

اخباردر ۲ شهریور ۱۴۰۲

نشست تخصصی کیفی و ساخت داخل موتورسیکلت ایران و چین با حضور اتاق بازرگانی چین در صنعت موتورسیکلت، سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری ایران چین و انجمن صنعت موتورسیکلت ایران با اهداف ذیل در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ در هتل فردوسی تهران برگزارشد:

·      معرفی بازار موتورسیکلت ایران و پتانسیل‌های موجود
·      استراژی‌های کلان وزارت صمت و انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در خصوص محصولات و صنعت
·      آشنایی با استانداردهای کیفی و زیست محیطی پیش رو
·      انتقال تکنولوژی
·      سرمایه گذاری خارجی
·      بومی سازی قطعات

ژانگ هونگ بو ریاست محترم اتاق بازرگانی چین: نشست تهران زمینه ساز ارتقای روابط

هونگ بو در این نشست ضمن خیر مقدم به حاضران از حضور دوباره خود در ایران پس از ۱۰ سال ابراز خرسندی کردند. وی در ادامه عنوان داشت که اتاق بازرگانی چین تنها مرکز مورد تایید وزارت بازرگانی چین است. اتاق بازرگانی چین دارای ۳۰۰ عضو است که صنایع بالادستی و پایین دستی موتور سیکلت چین را پوشش می دهد.

وی در ادامه عنوان داشت که موتورسیکلت ارزان ۹۵ درصد تولیدات چین را تشکیل می‌دهد. وی عنوان داشت که ۳۲ نفر به نمایندگی از ۲۲ واحد تولیدی در نشست تهران حضور یافته‌اند. هونگ بو تاکید کرد که وی به نمایندگی از صنایع موتورسیکلت چین با مسئولان و مراکز تولید موتورسیکلت در ایران بازدید کرده تا زمینه همکاری بیشتر فراهم شود. این دیدارها می تواند زمینه ساز کسب اطلاعات دقیق‌تر از ظرفیت‌های موجود و بازار گردد که نتیجه آن نیز زمینه سازی برای همکاری های گسترده‌تر خواهد بود.

او با اشاره به روابط عمیق تاریخی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد که در  شرایط کنونی جهان این روابط از آزمون توسعه به خوبی بیرون آید. وی با اشاره به اهمیت سفرش به تهران ابراز امیدواری کرد که با این نشست درک متقابل میان طرفین از توسعه روابط حاصل و طرفین بتوانند در عرصه تولید و فروش موتورسیکلت همکاری‌های گسترده‌تری داشته باشند. وی در پایان نسبت به حضور هیات ایرانی در چین ابراز امیدواری کرد.

رینگ وانگ نماینده موسسه  CITI: حمایت از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در ایران

 وی در ابتدا از حمایت اتحادیه موتورسیکلت چین و اتحادیه صنایع موتورسیکلت ایران برای برگزاری نشست مشترک در تهران تقدیر کرد. وی با اشاره به این که ۱۸ سال پیش به ایران سفر کرده بود از احساسات عمیق خود در قبال ایران سخن گفت. وی در ادامه در باب میزان صادرات به ایران عنوان کرد که ۱۵۰ هزار وسیله نقلیه به ایران صادر کرد وی از علائق خود در ایران از جمله علاقه به دیزی و جمله معروف ایرانیان ( خیلی آقایی) سخن گفته و در ادامه به تشریح عملکرد موسسه تحت امر خود پرداخت.

به گفته وی موسسه مذکور در سال ۲۰۲۱ تحت نظارت سازمان توسعه تجارت چان چنگ تاسیس شده است در حال حاضر تنها آژانسی است که در توسعه تجارت با ایران تمرکز دارد. وی با اشاره به ایجاد بسترهایی برای سرمایه  گذاری در دو کشور تاکید کرد که این اژانس در معرفی ایران به شرکت‌های چینی در ابعاد مختلف درغ نکرده است و شرکت‌ها را برای سرمایه گذاری در ایران حمایت کرده است.

از ابتدای سال جاری این شرکت برای آشنایی شرکت‌های ایران با بازار چین حمایت‌هایی را آغاز کرده است. در همین حال ارائه خدمات به شرکت‌های پتروشمی ایران نیز در دستور کار این موسسه قرار گرفته است.

وی در نهایت ضمن اعلام استقبال از حضور در نشست موتورسیکلت در تهران، از توسعه روابط دو کشور در شرایط تحریم استقبال نموده و از تلاش‌های ایران برای مقابله با تحریم‌ها تقدیر نمود.

ژانگ پوهو رئیس اتاق بازرگانی چین :

در اتاق بازرگانی چین ۳۰۰ عضو حضور دارند که پیوند میان صنایع بالا دستی و پایین دستی است. صنعت موتورسیکلت‌ سازی چین بومی سازی شده و صنایع وابسته به آن بسیار کامل است. در ۲۸ سل ۵۲۰ میلیون دستگاه موتورسیکلت‌ تولید شده است. در سال گذشته ۱۸ میلیون دستگاه صادر شده است که ۷۰ درصد بازار جهان است. ۶۰۰ شرکت موتورسیکلت‌ و ۱۰ هزار شرکت قطعه سازی با ۵ میلیون شاغل فعال در چین ست. در نیمه اول سال ۱۰ میلیون دستگاه صادر شده که ۲۶ درصد کاهش دارد. مصر موتورسیکلت‌ در چین در سال ۲۰۲۳ از ۲۵۰ سی سی به ۵۵۰ هزار دستگاه رسیده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۸۰ درصد رشد داشته است. در سال ۲۰۲۳ حجم بالای ۲۵۰ سی سی به ۲۵۰ هزار رسیده است.

در سال های گذشته به ۱۹۰ کشور صادرات دشته ایم. در سال ۲۰۲۲ صادرات بالای ۱۰ میلیون موتورسیکلت‌ بوده است.    آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین محور این صادرات است.

وی در ادامه تاکید کردکه ایران از شرکای مهم چین بوده و در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۲۸ هزار دستگاه به ایران صادر شده است. وی در پایان خواستار همکاری دو کشور در تولید موتورسیکلت‌ هوشمند و کوچک شد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید