موتور سواری ایمن در زمستان

اخباردر ۱۹ دی ۱۴۰۱

موتور سواری در فصل سرما به علت ریزش برف و باران نیاز به آمادگی و احتیاط بسیار بیشتری در مقایسه با سواری در ماه های گرمتر سال دارد .

بنابراین ، شاهین موتور شما عزیزان را با نکات ایمنی برای موتورسواری در این فصل از سال آشنا می‌کند تا بتوانید یک زمستان دل انگیز را پشت سر بگذارید. در ادامه، به معرفی این موارد می‌پردازیم.

  • با احتیاط و رعایت فاصله ایمنی حرکت کنید

در هنگام حرکت فاصله ی مناسب نسبت به ماشین یا موتورسیکلت جلویی داشته باشید و حداقل فاصله ۳ ثانیه‌ای را رعایت کنید تا بتوانید عکس‌العمل مناسبی داشته باشید. همچنین درصورت لغزندگی خیابان ها از گرفتن ترمز شدید خوداری کنید .

معمولاً وقتی یخ بندان می‌شود شهرداری اول یخ زدگی در خیابان‌ها را با پاشیدن نمک بر طرف می‌کند ؛پس ممکن است که پیاده رو هنوز لیز باشد و باعث سر خوردن شما و برخورد با عابر شود ؛ پس بهتر است از سطوح آسفالت و اصلی حرکت کنید.

  •  با دنده سنگین حرکت کنید

اغلب موتورسواران عادت دارند که تا کمی دور موتور بالا می‌رود دنده را زیاد می کنند.

در هوای سرد عکس‌العمل انسان پایین می‌آید بنابراین وقتی با دنده سنگین (به طوری که دور موتور خیلی بالا نرود )حرکت می کنید ؛کنترل بیشتری روی موتورسیکلت دارید و در نتیجه به صورت نا خود آگاه با سرعت کمتری حرکت می‌کنید.

  •  حواستان به خالی شدن باتری موتور باشد

هوای سرد بر ظرفیت باتری و نگه داشتن شارژ آن تأثیر می‌گذارد و می‌تواند توان آن را کاهش دهد و در نتیجه موتورسیکلت‌‌ دیرتر روشن شود.بهتر است موتورسیکلت مدت زمان طولانی در هوای آزاد و سرد قرار نگیرد و داخل پارکینگ قرار داده شود.

همچنین اگر عمر باتری رو به اتمام است بهتر است در آغاز فصل سرما باتری خود را تعویض کنید.

 یک راه آسان برای جلوگیری از خاموش کردن موتورسیکلت این است که در اوایل رانندگی آرام برانید  تا موتور سیکلت گرم شود .

 همچنین هنگام خاموش کردن موتورسیکلت تمامی منابع روشنایی که از باتری تعذیه میکنند را خاموش کرده و چند دقیقه به صورت درجا روشن بماند و سپس خاموش کنید .

  •  از کلاه کاسکت و لباس گرم و مخصوص استفاده کنید

 جالب است بدانید که سرمازدگی می تواند در کمتر از پنج دقیقه اتفاق بیفتد. اگر دست های شما از سرما بی حس شود، عملکرد ضعیفی روی دستگیره های گاز و ترمز دارند که در موتورسیکلت بسیارخطرناک است.

بنابراین پوشیدن دستکش و لباس های گرم و مخصوص موتورسواری ، توصیه می شود.

در هر شرایطی گذاشتن کلاه ایمنی نیز واجب است ؛ بنابراین در فصل سرما نیز کلاه کاسکت شما باید به گونه ای باشد که طلق روی آن بخار نکند و باعث کاهش دید شما نشود.

  •  طلق بادگیر ببندید

نصب طلق بادگیر بر روی موتورسیکلت باعث می شود که هوای سرد به صورت مستقیم به شما برخورد نکند و شما را از سرما خوردگی و بسیاری از درد های مفصلی بخصوص درد زانو نجات میدهد.

  •   فشار تایر‌های خود را بررسی و تنظیم کنید

سرد شدن هوا، منجر به پایین آمدن فشار لاستیک‌‌ها می‌شود. بنابراین همیشه در فصل سرما، فشار لاستیک‌‌های خود را مطابق با تنظیمات کارخانه تولید کننده، بررسی کنید و به یاد داشته باشید که این بررسی قبل از سوار شدن باشد ؛ نه بعد از چند کیلومتر حرکت که مقداری گرما در لاستیک‌‌ها ایجاد شده است.

همچنین می توانید از لاستیک‌‌های آج دار و زمستانه و یا زنجیر چرخ استفاده کنید .

  حرف آخر

شاهین موتور امیدوار است با توصیه‌هایی که به شما عزیزان داشته، بتواند به ایمن شدن موتورسواری شما در زمستان کمک کند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید