اهمیت کلاه کاسکت در موتورسواری

اخباردر ۳۰ دی ۱۴۰۲

 

وقتی صحبت از وسیله نقلیه موتورسیکلت می شود؛ هیچ چیزی مهم تر از رعایت ایمنی به خصوص استفاده از کلاه کاسکت ایمن و مناسب نیست .

در صورت عدم استفاده از کلاه کاسکت علاوه بر صدمات جانی که میتواند به همراه داشته باشد ؛ هزینه های دیگری از جمله جریمه های قانونی در پی دارد .

جدا از مبحث عدم استفاده از کلاه کاسکت چه هزینه ها وخساراتی به راکب وارد میکند در ادامه مطلب به مزایای استفاده از کلاه کاسکت میپردازیم .

 بزرگترین مزیت استفاده از کلاه کاسکت حفظ جان شما در برابر صدمات و تصادفات احتمالی می باشد .

کاهش نویز باد

کاهش صدای باد به واسطه استفاده از کلاه کاسکت باعث می شود شنیدن صدای اطراف آسان ترو آگاهی از هر موقعیت خطرناکی که به آن نزدیک می شوید ، سهل ترشود .

به جهت حفظ سلامتی راکب در هوای سرد از برخورد مستقیم باد به صورت و همچنین در گرمای شدید تا حدی از آفتاب سوختگی صورت جلوگیری می کند.

بهبود دید در رانندگی

هنگام موتورسواری به خصوص در سرعت نسبتا بالا استفاده از کلاه کاسکت می‌تواند باد برخوردی به سر و صورت را کاهش داده و باعث می شود تا باد از چهره ی شما خارج شود و بینایی بهتردر هنگام رانندگی حاصل شود.

کلاه کاسکت از برخورد حشرات، گرد و خاک، گیاهان و شاخه های درختان به صورت و چشم های راکب جلوگیری کرده و مانع از آسیب های احتمالی میشود.

به خصوص کلاه کاسکت های مجهز به عینک دودی باعث کاهش موقتی نورخورشید که عامل بروز حوادث می باشد ؛ جلوگیری میکند .

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید