جلسه مجمع جهانی سازمان ملل و انجمن جهانی صنعت موتورسیکلت برای استاندارد جدید موتورسیکلت ها

اخباردر ۱۰ تیر ۱۳۹۹

یک قدم بزرگ و رو به جلو در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ و در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه مجمع جهانی سازمان ملل متحد برای هماهنگ سازی مقررات وسایل‌نقلیه (WP.29) انجام شد و دو اصلاح موازی در مقررات شماره ۷۸ و GTR شماره ۳ سازمان ملل به تصویب رسید و نیازهای جدید برای فن‌آوری پیشرفته ترمز و در عین حال مطابقت با هر دو آیین‌نامه معرفی شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از IMMA، هنگامی که صحبت از ترمز موتورسیکلت می شود، مقررات شماره ۷۸ و مقررات فنی جهانی (GTR) شماره ۳ نقش اساسی بین المللی را ایفا می کند. زیرا در سازمان های دولتی در سراسر جهان به طور گسترده ای تصویب و اعمال می شوند. بنابراین، منطقی است که هر دو آیین نامه به طور مداوم با آخرین تحولات ایمنی به روز شده و این که دو سند حقوقی با الزامات قانونی هماهنگ باشند.

دامنه این اصلاحات شامل معیارهای ایمنی الکترومغناطیسی برای سیستم ترمز ضد قفل (ABS) است و الزامات عملکرد ABS را گسترش می دهد تا شامل وسایل نقلیه سه چرخ نیز شود. همچنین معرفی نسخه های یکسان برای سیگنال توقف اضطراری و در صورت وجود، مشخص کردن وسایل و شرایط برای غیرفعال کردن ABS است.

پیشنهادات اصلاحات از طریق همکاری گسترده به رهبری کارشناسان ایتالیا و انجمن جهانی صنعت موتورسیکلت (IMMA)، با اعضای گروه کاری UNECE در مورد وسایل نقلیه خودکار/ مستقل (GRVA) تهیه شده است.

قابل ذکر است که کمیسیون اقتصادی ملل متحد برای اروپا (UNECE) در سال ۱۹۴۷ توسط ECOSOC تأسیس شد. این یکی از پنج کمیسیون منطقه ای سازمان ملل است.

همچنین منشور سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵، ECOSOC را به عنوان یکی از شش ارگان اصلی سازمان ملل متحد تأسیس کرد که در واقع افراد و موضوعات را گرد هم می آورد تا اقدامات جمعی را برای جهانی پایدار پیش ببرد.

آقای آنتونیو اراریو، رئیس WP.29 گفت:

تصویب اصلاحات در سیستم های ترمز موتورسیکلت، با GTR شماره ۳ و آیین نامه شماره ۷۸ سازمان ملل نمونه ای عالی از هماهنگی جهانی الزامات ایمنی وسایل نقلیه، کمک به ایجاد بالاترین استانداردهای ایمنی جهانی، رفع موانع تجاری و امکان بیشتر کردن مقیاس های اقتصادی برای تولید کنندگان است. من به ویژه از همکاری کارشناسان GRVA از کانادا، انگلستان و هلند قدردانی می کنم.

آقای پاسکال د جونگ، رئیس کمیته ایمنی وسایل نقلیه IMMA گفت:

GTR شماره ۳ و آیین نامه شماره ۷۸ سازمان ملل حاوی شدیدترین شرایط آزمایش در جهان برای سیستم ترمز موتورسیکلت است و بنابراین باید به طور جهانی اعمال شود. این نقطه عطف با توجه به تأیید نوع و صدور گواهینامه وسایل نقلیه مجهز به جدیدترین پیشرفت های سیستم ترمز موتورسیکلت، شفافیت قابل توجهی را برای تولیدکنندگان ایجاد می کند.

WP.29 سازمان ملل سه بار در سال در ژنو برگزار می شود و بر تدوین مقررات فنی جهانی نظارت دارد و موضوعات ترمز خودرو توسط کارگروه وسایل نقلیه خودکار/ مستقل (GRVA) اداره می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید