اسکوتر برقی : هر آنچه برای خرید و استفاده از آن باید بدانیم

اخباردر ۱۹ آبان ۱۴۰۰

چگونه یک اسکوتر برقی انتخاب کنیم؟

آیا به دنبال یک اسکوتر برقی هستید، اما نمی دانید چگونه مدل مناسب را انتخاب کنید؟ قطعا شما تنها نیستید. این راهنما ویژگی های اساسی اسکوترهای برقی را توضیح می دهد و به شما کمک می کند اسکوترهای برقی را انتخاب کنید که بیشتر با نیازهای شما مطابقت دارد.

اسکوتر برقی یک وسیله نقلیه جمع و جور برای سواری در مناطق شهری است. هدایت و کنترل آن بسیار آسان است. اسکوترهای برقی موتورسیکلت های نسبتاً جدید در بازار هستند، اما مطمئناً آینده ای به عنوان وسایل نقلیه آسان برای ذخیره انرژی و حفظ محیط زیست در شهرهای بزرگتر دارند، زیرا برای جلوگیری از ترافیک سنگین بسیار مناسب هستند.

هنگام انتخاب ،روی چه نکاتی باید تمرکز کرد:

اگر تصمیم به خرید یک اسکوتر برقی گرفته اید، بهتر است ابتدا به آنچه از آن انتظار دارید فکر کنید. عوامل دیگری در کنار طراحی مهم هستند، مانند محدودیت وزن، حداکثر برد، خروجی، حداکثر سرعت و غیره. نکات زیر به شما کمک می کند تا با عواملی آشنا شوید که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام اسکوتر برای شما ایده آل است.

نیاز خود را سبک و سنگین کنید

در ابتدا، روی چگونگی و تعداد دفعات استفاده از اسکوتر تمرکز کنید. اگر به یک وسیله نقلیه مطمئن برای محل کار یا مدرسه نیاز دارید، بهتر است مدل پیچیده تری را با ظرفیت باتری بالاتر و خروجی موتور بهتر انتخاب کنید. با این حال، اگر برای سفرهای تفریحی و گاه به گاه اسکوتر می خرید، می توانید اسکوتر را با قیمت کمتر انتخاب کنید.

اسکوتر DELTA G5 2300

محدودیت وزن

محدودیت وزن یک اسکوتر برقی با استحکام قاب تعیین می شود. تمام اسکوترهای برقی وزن یک بزرگسال را تحمل می کنند. با این حال، برخی از آنها بادوام تر از دیگران هستند.

حداکثر برد

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب یک اسکوتر برقی حداکثر برد آن برای یک چرخه باتری است. مدل‌های اسکوتر می‌توانند به طور قابل توجهی در حداکثر برد خود (به کیلومتر یا دقیقه) متفاوت باشند. پارامترهای اسکوترهای جداگانه را مقایسه کنید و اسکوتر با حداکثر بردی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند. البته بیشترین برد را مدل هایی با باتری های لیتیوم ارائه می دهند.

باتری

ظرفیت باتری با حداکثر برد اسکوتر همراه است. با این حال، ظرفیت باتری به زمین، سبک سواری و وزن راکب نیز بستگی دارد. می توانید میزان تخلیه باتری را روی صفحه نمایش اسکوتر تماشا کنید. به طور کلی، هرچه ظرفیت باتری (Ah) بیشتر باشد، حداکثر برد بیشتر است.

اسکوتر DELTA G5 2300

فرمان

اکثر اسکوترهای برقی از طریق اهرم های روی فرمان شتاب و سرعت می گیرند. تعداد سرعت های موجود می تواند متفاوت باشد،

سیستم ترمز

چندین گزینه برای سیستم ترمز اسکوتر برقی وجود دارد. اغلب، یک ترمز پایی روی گلگیر عقب وجود دارد که به شما امکان می دهد فورا اسکوتر را متوقف کنید. گاهی اوقات، ترمز برقی نیز بخشی از اسکوتر است تا ترمز را نرم و راحت تر کند. همچنین ممکن است یک ترمز عقب کلاسیک (ترمز درام یا ترمز دیسکی) وجود داشته باشد که توسط یک اهرم روی فرمان کنترل می شود.

چرخ ها

دو نوع چرخ معمولاً برای اسکوترهای برقی استفاده می شود چرخ های بادی و چرخ های tubeless.  برخی از مدل‌ها چرخ‌ها را ترکیب می‌کنند، چرخ‌های جلویی بادی و عقبی بدون تیوب. چرخ های تیوبلس از مواد بادوام ساخته شده اند، بنابراین هیچ خطری برای سوراخ شدن آنها وجود ندارد. پس از فرسوده شدن، باید تعویض شوند. مزیت چرخ های بادی این است که با جاده سازگار می شوند و ضربه های ناشی از یک زمین ناهموار را بهتر جذب می کنند. برای کاهش بیشتر ضربه ها، برخی از مدل ها می توانند یک کمک فنر روی چرخ جلو نیز داشته باشند.

چندین اندازه چرخ موجود است. به طور کلی، چرخ های بزرگتر برای سواری در زمین های ناهموار پایدارتر و بهتر هستند.

اسکوتر DELTA G5 2300

راندن

درایو اسکوتر برقی به باتری متصل است که آن را تغذیه می کند. هرچه موتور قدرتمندتر باشد، تجربه سواری بهتری خواهید داشت.موتورهای با خروجی بالاتر برای راکبان سنگین وزن یا سواری در سربالایی مناسب هستند.

تمام اطلاعات فوق می تواند انتخاب یک اسکوتر برقی جدید را برای شما آسان تر کند و در عین حال مشخص کند که چه مدلی برای شما ایده آل است. همچنین خوب است که چراغ های روی اسکوتر و ویژگی های بازتابی آن را در نظر بگیرید. اگر می دانید که در شرایط دید نامناسب از اسکوتر استفاده خواهید کرد، حتما اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید