طرح «ساماندهی موتورسیکلت‌های رسوبی» تا یک ماه دیگر تمدید شد

اخباردر ۱۸ آذر ۱۳۹۹

به نقل از موتورسیکلت نیوز، سرهنگ محمدباقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در برنامه «صبح و گفتگو» درباره محدودیت های ترافیکی کرونایی گفت: طبق مصوبات ستاد کرونا بخشی از محدودیت های ترافیکی از اول آذرماه در شهرهای با وضعیت قرمز یا نارنجی اعمال می شوند.

وی افزود: خودروهایی که پلاک غیربومی دارند و در شهرهای قرمز و نارنجی در ساعات روز و شب تردد می کنند، درصورتیکه جزو لیست سفید (سفرهای ضروری از قبل هماهنگ شده با فرمانداری) نباشند توسط سامانه های هوشمند درون شهری و برون شهری و همچنین به صورت دستی توسط همکاران ما اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ سلیمی عنوان کرد: طبق آمارها تا به این لحظه، از ابتدای طرح ممنوعیت رفت و آمدها تا روز گذشته ۳۴۳ هزار اعمال قانون در ساعات روز و شب توسط سامانه ها و دوربینها اتفاق افتاده و ۸۱۵ هزار رکورد هم توسط دوربین ها ثبت شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا متذکر شد: البته تعداد تخلفاتی که دوربینها کنترل می کنند یک مرحله پالایش و چک اپراتوری هم دارد تا کسانی که سفرهای ضروری داشته و مشاغل آنها به گونه ای است که باید فعال باشند جریمه نشوند.

وی عنوان کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، برای کسانی که سفر ضروری دارند و مشاغل آنها طوری است که باید خدماتی ارائه کنند فرآیندی تعریف شده تا از طرف سازمان مربوطه یا با درخواست از فرمانداری در سامانه اجراییات پالایش شده و اعمال قانون نشوند.

سرهنگ سلیمی با بیان اینکه صدور مجوز تردد در زمان ممنوعیت بر عهده فرمانداری هاست، افزود: افراد با مراجعه حضوری به فرمانداری ها و یا به صورت اتوماسیون از طریق ادارات می توانند موارد را منعکس کنند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا با اعلام اینکه هیچ محدودیت ترافیکی و اعمال قانونی در محدوده شهرهای سفید یا زرد وجود ندارد، گفت: اگر فردی با پلاک غیر بومی در شهرهای قرمز و نارنجی تردد کند اعمال قانون خواهدشد اما اگر خود فرد، بومی منطقه ای است و پلاک خودروی او غیربومی باشد می تواند به فرمانداری مراجعه و مدارک را ارائه کند و در صورت تأیید در لیست سفید قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: کسانی که سفر ضروری دارند مثلا بیماری دارند و دسترسی هم به اورژانس ندارند می توانند مدارک و مستندات بیمار و مرکز درمانی را ارائه کنند تا پلاکشان در لیست سفید قرار بگیرد.

سرهنگ سلیمی از تمدید یک ماهه طرح ویژه ساماندهی موتورسیکلت های رسوبی خبرداد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی برای کسانی که موتورسیکلت شان در طول ده سال گذشته به هر دلیلی متوقف شده و در پارکینگهاست تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته است.

موتور سیکلت این افراد با حداقل هزینه پارکینگ بر مبنای قیمت سال ۹۴ ، بخشودگی دوبرابری جرایم رانندگی و اخذ تعهد حتی به خاطر نداشتن گواهینامه و بیمه نامه و معاینه فنی تحویل داده می شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا در پایان از شهروندان درخواست کرد که از سفرهای غیرضروری در این شرایط آب و هوایی خودداری کرده و در صورت سفر هم نکات ایمنی را مد نظر داشته باشند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    سبد خرید